MUSEO IN ERBA, EXHIBITION “BELLINZONA CHE FAVOLA”
The exhibition is a double interactive journey to make Bellinzona known and recognized and to intrigue children in view of a visit to the city. The exhibition conceived by the budding Museum aims to be an educational tool to invite children to discover the capital and above all its castles, a UNESCO world heritage site. and familiarize yourself with their history.
"The fortified complex of Bellinzona is an extraordinary example of a late medieval defensive structure located in a key strategic point of the Alpine passage.
The castles of Bellinzona are among the most admirable examples of medieval fortified architecture in the Alps.
With this mention on 30 November 2000 in Cairns (Australia), the three Castles, the city walls and the Murata of Bellinzona became part of the list of monuments that constitute the UNESCO World Heritage Site.
February 2016
MUSEO IN ERBA
ESPOSIZIONE ”BELLINZONA CHE FAVOLA”
La mostra è un doppio percorso interattivo per far conoscere e riconoscere Bellinzona e incuriosire i bambini in vista di una visita alla città. La mostra ideata dal Museo in erba e desidera essere uno strumento didattico per invitarei bambini a scoprire la capitale e soprattutto i suoi castelli, patrimonio mondiale Unesco. e familiarizzare con la loro storia.
"L'insieme fortificato di Bellinzona è un esempio straordinario di una struttura difensiva tardo-medievale posta in un punto strategico chiave del passaggio alpino.
I castelli di Bellinzona si annoverano fra le più mirabili testimonianze dell'architettura fortificata medievale dell'arco alpino.
Con questa menzione il 30 novembre 2000 a Cairns (Australia), i tre Castelli, la cinta muraria e la Murata di Bellinzona sono entrati a far parte della lista dei monumenti che costituiscono il Patrimonio mondiale dell’UNESCO
Febbraio 2016
Bellinzona che favola!
Bellinzona che favola!